ul. Cmentarna 1, 98-330 Pajęczno

tel. 34/ 311-42-04 - Sekretariat

WAŻNE TELEFONY

piątek, 17 kwiecień 2020 08:30

Postępowania prowadzone przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w czasie epidemii.

Pandemia Covid-19 i reakcja UE - ConsiliumW związku z wejściem w życie w dniu 31.03.2020 r. Ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw ( Dz.U. z 2020 r. poz. 568 ) przedstawiamy poniżej informację na temat funkcjonowania Komendy Powiatowej PSP w Pajęcznie w kontekście prowadzonych postępowań takich jak między innymi wydawanie opinii, odbiory budynków, uzgadnianie operatów ppoż. Zaznaczamy jednocześnie, że w przypadku spraw niewymagających bezpośredniej obecności funkcjonariuszy oraz sprawach dotyczących zagrożenia życia i zdrowia ludzi postępowania są prowadzone.

We wszystkich sprawach prosimy o kontakt telefoniczny i mailowy.

34 311 42 04

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

  1. Z przepisów „spec ustawy” dotyczących działalności PSP w rozpatrywanym obszarze wynika w szczególności, że w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 bieg terminów procesowych i sądowych m.in. w:
  • postępowaniach sądowych, w tym sądowo-administracyjnych,
  • postępowaniach egzekucyjnych,
  • postępowaniach administracyjnych,
  • innych postępowaniach prowadzonych na podstawie ustaw, nie rozpoczyna się, a rozpoczęty ulega zawieszeniu na ten okres;

Uwagi:

  • terminem procesowym jest okres do dokonania czynności procesowej przez podmioty postępowania lub uczestników postępowania; terminem materialnym jest okres, w którym może nastąpić ukształtowanie praw lub obowiązków jednostki w ramach administracyjnoprawnego stosunku materialnego (np. wynikającego z przepisów m.in. prawa budowlanego, prawa ochrony środowiska, ustawy o ochronie przeciwpożarowej);
  • przepisu art. 15zzs ust. 1 specustawy ws. COVID-19 nie stosuje się do terminów postępowań i spraw związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych; każdorazowo należy zapewnić realizację działań w tym zakresie bez zbędnej zwłoki;
  1. w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 strona, uczestnik postępowania, kontrolowany i ich kontrahent oraz organ, do którego zwrócono się o zajęcie stanowiska w trybie art. 106 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, są obowiązani, na żądanie organu, sądu lub podmiotu, prowadzących odpowiednio postępowanie lub kontrolę, w wyznaczonym przez nich terminie, do dokonania czynności określonej w tym żądaniu, jeżeli niepodjęcie czynności mogłoby spowodować niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia ludzi lub zwierząt, poważną szkodę dla interesu społecznego albo ze względu na grożącą niepowetowaną szkodę materialną;

Uwagi:

  • w żądaniu organ, sąd lub podmiot, prowadzące odpowiednio postępowanie lub kontrolę, obowiązani są wskazać przyczyny wystąpienia z żądaniem;
  • w odniesieniu do PSP przepis dotyczy zarówno żądań kierowanych przez organy PSP, jak i żądań kierowanych do tych organów;
  1. czynności dokonane w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 w postępowaniach, o których mowa powyżej w pkt. 1, są skuteczne;

Uwaga:

  • z przedmiotowego przepisu wynika np., że zawieszenie biegu terminów procesowych i sądowych nie powoduje braku możliwości skutecznej realizacji czynności, do których terminy się odnoszą;
  1. bieg terminu:
  • na milczące załatwienie sprawy,
  • w innej sprawie, w której brak wyrażenia przez organ sprzeciwu, wydania decyzji, postanowienia albo innego rozstrzygnięcia uprawnia stronę lub uczestnika postępowania do podjęcia działania, dokonania czynności albo wpływa na zakres praw i obowiązków strony lub uczestnika postępowania,
  • na wyrażenie przez organ stanowiska albo wydanie interpretacji indywidualnej, z wyjątkiem interpretacji indywidualnej, o której mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa nie rozpoczyna się, a rozpoczęty ulega zawieszeniu na okres stanu zagrożenia epidemicznego   lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19;

Uwagi:

  • przepis będzie miał zastosowanie np. do spraw załatwianych w trybie art. 56 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186, z późn. zm.), tj. „odbiorów”, oraz art. 264a, art. 264 c, art. 267a ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, z późn. zm.);
  • w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 organ lub podmiot może z urzędu wydać odpowiednio decyzję w całości uwzględniającą żądanie strony lub uczestnika postępowania, zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu, wyrazić stanowisko albo wydać interpretację indywidualną; Organ może wydać stanowisko pozytywne na podstawie uzupełnieniowej dokumentacji, o ile nie zachodzi konieczność przeprowadzenia kolejnych czynności kontrolno – rozpoznawczych (patrz punkt wyżej).    
  1. w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 nie stosuje się:
  • przepisów o bezczynności organów oraz
  • przepisów o obowiązku organu i podmiotu, prowadzących odpowiednio postępowanie lub kontrolę, do powiadamiania strony lub uczestnika postępowania o niezałatwieniu sprawy w terminie;
  1. zaprzestanie czynności przez sąd, organ lub podmiot, prowadzące odpowiednio postępowanie lub kontrolę, w okresie, o którym mowa w ust. 1, nie może być podstawą wywodzenia środków prawnych dotyczących bezczynności, przewlekłości lub naruszenia prawa strony do rozpoznania sprawy bez nieuzasadnionej zwłoki.

CZAD I OGIEŃ

1

Kampania społeczna

Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji...


Jak pokazują badania przeprowadzone na zlecenie MSWiA, świadomość Polaków dotycząca tlenku węgla i zagrożenia pożarowego jest niedostateczna. Dlatego Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, przy współpracy z Państwową Strażą Pożarną, rozpoczęło kampanię społeczną „Czad i ogień – obudź czujność”, która ma na celu rozpowszechnienie wiedzy na temat wspomnianych zagrożeń i sposobów zabezpieczenia się przed nimi.

GDY ZOBACZYSZ POŻAR

1

W przypadku powstania pożaru wszyscy zobowiązani są podjąć działania w celu jego likwidacji:


zaalarmować niezwłocznie, przy użyciu wszystkich dostępnych środków osoby będące w strefie zagrożenia, jednocześnie wezwać straż pożarną.
W celu ułatwienia lokalizacji pożaru przez jednostki straży pożarnej prosimy osoby zgłaszające (oczywiście jeśli jest to możliwe) o wyjście przed mieszkanie/blok i pokazanie miejsca zdarzenia oraz przekazanie informacji o zaistniałej sytuacji (które piętro, zagrożone osoby, podjęte czynności).

NIEBEZPIECZY GAZ

1

JAK UNIKAĆ ZAGROŻEŃ ZWIĄZANYCH Z UŻYTKOWANIEM GAZU
Gdy poczujesz gaz !!!



zawiadom jak najszybciej pogotowie gazowe i straż pożarną (ewentualnie administrację budynku),
nie włączaj światła ani żadnych urządzeń elektrycznych (jeśli to możliwe odłącz urządzenia, które mogą się samoczynnie uruchomić, jak np. lodówkę, urządzenia podłączone pod czasowe wyłączniki zasilania) – najlepiej odłączyć dopływ prądu bezpiecznikiem!

  • Mrozy
  • Czadogien
  • Komin
  • Sniegdach1
  • Gazniebezpieczny
    plbebghrcsenetfrdehuitlvltptroruskslesuk

    INFORMACJE O PLIKACH COOKIE
    Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

    Zgodnie z RODO przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji umów, zamówień, zleceń oraz dla potrzeb własnych firmy.